Payas Yunus Emre Ortaokulu Adım Adım Scratch E-twinning Projesi

Payas Yunus Emre Ortaokulu Adım Adım Scratch E-twinning Projesi

 


Payas Yunus Emre Ortaokulunda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görevli Leyla DURAKCI'nın da proje ortaklarından olduğu ADIM ADIM SCRATCH eTwinning projemiz 24.02.2021 tarihinde Ulusal Destek Servisi tarafından onaylandı. Türkiye'nin farklı illerinden katılımcıların olduğu bu projede Payas Yunus Emre Ortaokulundan da 2 öğrencinin katılımı gerçekleşmiştir. Öğrencilerimiz bu proje kapsamında öğretmenleriyle çalışacaklar. 


 

19.05.2021 302


Payas Yunus Emre Ortaokulunda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görevli Leyla DURAKCI'nın da proje ortaklarından olduğu ADIM ADIM SCRATCH eTwinning projemiz 24.02.2021 tarihinde Ulusal Destek Servisi tarafından onaylandı. Türkiye'nin farklı illerinden katılımcıların olduğu bu projede Payas Yunus Emre Ortaokulundan da 2 öğrencinin katılımı gerçekleşmiştir. Öğrencilerimiz bu proje kapsamında öğretmenleriyle çalışacaklar.

 


PAYAS YUNUS EMRE ORTAOKULU

Okulumuzun Vizyonu: Türk milli eğitiminin amaçları ışığında; ilim ve teknolojinin farkında olan, değişime ve gelişime açık, öğrenmeyi temel ihtiyaç kabul eden, en az bir yabancı dili çok iyi bilen, yüksek moral değerlere sahip, değerlerini yaşayan ve yaşatan, farklılıkları zenginlik kabul eden, özgüvenini kazanmış, hoşgörü sahibi, araştırmacı, katılımcı, sorgulayıcı, etkili ve nitelikli, çağdaş, demokratik, dürüst, bireyler, yetiştirmektir. BİZ İSTİYORUZ Kİ... Okulumuzda öğrenme temel ihtiyaç kabul edilsin. Her veli, öğrencisine okulumuzda öğrenme için her türlü fırsatın verildiğini bilsin. Okulumuzda hem öğretmenler hem de öğrenenler birbirlerinin öğrenmesine yardımcı olmanın önemine inansın. Okulumuzda çalışanlar gerekenleri yaparken kendilerinden emin olsunlar. Doğruları yaptıklarında alacakları cevaptan korkmasın ve gerekenleri yerine getirmede endişeleri olmasın. Okulumuzda herkes el birliği ile her gün daha iyiye ve başarıya ulaşmak için çalışsın ve hedefi "12" den vursun. Okulumuzla ilgili daha detaylı bilgi almak için TIKLAYINIZ...


PROJEMİZİN HEDEFLERİ

● Öğrencilerimizin yazılım geliştirme konusunda bilgilenmesini ve bilinçlenmesini sağlayarak yazılım dünyasına adım atmak. ● Öğrencilerimizin Web 2.0 araçlarını kullanarak kendini ifade etme yeteneklerini geliştirmek ve teknolojiyi kullanarak ürün oluşturmak. ● 21. yüzyıl becerilerinden olan problem çözme yöntem basamaklarını, analitik ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirme. ● Scratch ile çizim ve tasarım yeteneklerini geliştirmek. ● Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Problem Çözme Ve Programlama ünitesi kazanımlarına katkı sağlamak.


PROJEMİZİN TWİNSPACE ADRESİ

https://twinspace.etwinning.net/163024/home


PROJEMİZİN AMAÇLARI


PROJE EKİBİMİZ


PROJE PLANIMIZ


SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

 

PROJE ORTAKLARIMIZ

PROJE ORTAKLARIMIZ

Padlet ile yapıldı


PROJEMİZE BAŞLIYORUZ

 


PROJEMİZİN TANITIM VİDEOSU

 


PROJE FAALİYETLERİMİZ


1. HAFTA

Öğretmen Tanışma Webinarımız

28 Şubat 2021 Pazar günü 19.00' da proje ortakları ile tanışma webinarı yapıldı. Proje sürecinin işleyici ve görev dağılımları konusunda istişare edildi. Proje çalışma planı ve görev dağılımları planlandı.


Veli İzin Belgeleri

  Projeye katılan öğrencilerimizin veli izin belgeleri alındı.


Ön Test

Öğrenciler "ADIM ADIM SCRATCH" e-twinning projesi ön test anketlerini tamamladılar.

 


Öğretmen - Öğrenci Tanışma Webinarı

3 Mart 2021 Çarşamba günü 20.00'da proje ortaklarımızın katılımıyla öğretmen ve öğrenci tanışma webinarını gerçekleştirdik. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Şerife Bıyıklı scratch programını tanıttı. İlk etkinliğimiz olan "Scratch ile İsmimi Canlandırıyorum" etkinliği yapıldı. Daha sonra Bilişim Teknolojileri Öğretmeni İlknur ARAÇ Canva programı kullanarak logo tasarımı yapıldı. Soru-cevap etkinliği ile tanışma toplantı bitirildi.


Logo Tasarımı

Öğrencilerimiz "Adım Adım Scratch" projesi için logolarını tasarladı. Heyecanla seçilecek olan logoyu bekliyorlar.

Logo Kitapçığımız


Scratch ile İsim Canlandırma Etkinliği

Öğrencilerimiz scratch programını kullanarak isimlerini canlandırdılar.

İsim Canlandırma Etkinliği

Öğrencilerimizin isim canlandırma etkinlik videosunu izleyiniz.

https://youtu.be/2ahygM_6iq8


2. HAFTA

Öğrenci Tanıtım Etkinlikleri

ADIM ADIM SCRATCH projesi öğrencileri ikinci hafta etkinlikleri için bir araya geldi. (10.03.2021) Web 2.0 araçlarından voki ve pixtonu inceledik. Örnek öğrenci tanıtımı nasıl yapılacağı gösterildi. Scratch'ta; ses ve yazı eklemeyi, dışarıdan dekor eklemeyi, dekorlar arası geçiş yapmayı, kostüm değiştirmeyi öğretildi. Ders anlatımı için Şerife Bıyıklı öğretmenimize teşekkür ederiz.

Öğrenci Tanıtımları

Öğrencilerimiz Web 2.0 araçları kullanarak kendi avatarlarını oluşturdular. Öğrenci tanıtım videosunu izleyiniz.

Ömer Faruk D. https://youtu.be/MJ2cZzNSJ5k Naz Ç. https://youtu.be/hme-hHIEAOU  


Scratch ile Okul Tanıtımları

Öğrencilerimiz tarafından Scratch programı kullanılarak okulumuzun tanıtımı yapıldı. Okul Tanıtım Videolarımız


https://www.youtube.com/embed/2PXPMBEyKZs https://youtu.be/Mp7VhCs8k2U


3. HAFTA

Öğrencilerimiz "Adım Adım Scratch" projesi için afişlerini tasarladı. Heyecanla seçilecek olan afiş tasarımını bekliyorlar. Öğrencilerimiz WEB 2.0 araçları ile eğlenerek öğrenmeye devam ediyor. Bu hafta Wordart uygulamasında kendi belirledikleri kelimelerle istedikleri tasarımı gerçekleştirdiler.


Scratch ile Geometrik Çizim ve Görsel Çizim Tasarımı

https://youtu.be/ygWzryJPIIA

Öğrencilerimizin hazırladığı geometrik çizimler

Afiş Kitapçığımız


4. HAFTA

Animasyonlu Videolar İle Şehrimi Tanıtıyorum

Öğrencilerimiz animoto uygulamasını kullanarak şehir tanıtımı yaptılar.Ömer Faruk D. https://youtu.be/tK1uQ89GLWc Naz Ç. https://youtu.be/1L0g-Jnu6_0

Scratch ile Mantıksal Operatörleri ve Karar Yapılarını Öğreniyorum

Ömer Faruk D. Naz Ç.

 


5. HAFTA

Ara Değerlendirme

31.03.2021 Tarihinde  Projemizin Ara Değerlendirmesini Yaptık. Öğrencilerimiz Scratch'te bilgilerini tazelerken Kahoot Web 2.0 aracını tanıdılar. Hem eğlendiğimiz hem de öğrendiğimiz bu etkinliğimizde birinci olan öğrencimizi tebrik ederiz.

  


Scratch ile Oyun Tasarlama ve Kodlama 

  • Bu hafta öğrencilerimiz için "scrat.mit.edu.tr" sayfasında sanal sınıflar oluşturduk ve öğrencilerimize şifreler vererek sanal sınıfa nasıl giriş yapmaları gerektiğini anlattık.
  • Ayrıca projeleri nasıl eklemelerini gerektiğini ve  sınıf stüdyosuna eklenen ürüne nasıl katkı ve paylaşım yapılacağını anlattık.
  • "Karşıdan Karşıya Geçme" Oyunu için tasarım oluşturmaya başladık.
  • Oyunda kullanılacak arka planı ve karakter çizimlerinin nasıl yapılması gerektiğini anlattık.

Karışık Okul Takımları Ortak Ürünümüz


6. HAFTA

Online Puzzle ile Parçaları Birleştiriyoruz

Öğrencilerimizin Online olarak E-Güvenlik konulu puzzle oluşturdular.


Scratch İle Koordinat Düzlemini Öğreniyorum

  • Ortak ürünümüz olan "Karşıdan Karşıya Geçme" oyununda kullanacağımız ve Scratch'te çok önemli bir konu olan "Koordinat Düzlemi " konusunu bir oyun oluşturarak işledik.
  • AMAÇ: Koordinat düzleminin öğretilmesi, koşul cümlelerinin kullanılması ve kenara geldiysen sek komutunun kullanımını örneklemek.
  • GÖREV: Top nesnesi, sürekli olarak hareket edecektir. Kenara geldiğinde ise sekecek. Hareket ederken koordinat düzleminde hangi bölgede ise, onu ekranda söyleyecektir.


7. HAFTA

Online Takvim/İmsakiye Oluşturuyorum

ÖMER FARUK D.

NAZ Ç.

2021 İmsakiye Çalışmamız


Scratch İle Döngü Yapılarını Öğreniyorum

 

ÖMER FARUK D. NAZ Ç.

8. HAFTA

Online Kitap ile Öğrendiklerimi Sunuyorum

https://www.storyjumper.com/ internet sitesi üzerinde tüm öğrencilerimizle bir sınıf oluşturduk. Tüm öğrencilerimiz kendileri için ayrılan sayfalara konularını yazdılar.

ÖMER FARUK D.

 

NAZ Ç.

 

ONLİNE KİTABI NASIL OLUŞTURDUK?

İlk olarak proje ortaklarımızla sohbet odasında bir araya gelerek online kitabımızla ilgili fikirlerimizi paylaştık. Yazışmalarımız sonucu belli kararlara vardık ve planlama yaptık.. Yaptığımız planlamaya göre online kitap serüvenimiz şöyle ilerledi:

  • Kitabımızda okullarımızdan biri "scratch"ın temel özelliklerini, geriye kalan her okul da "scratch" taki bir grup bloğu tanıtacaktı.
  • "Storyjumper" da proje adına hesabımız oluşturuldu ve sınıf oluşturuldu.
  • Her öğrencimize sınıfta bir hesap oluşturuldu ve öğretmenlerimiz tarafından hesap bilgileri kendilerine ulaştırıldı.


ONLİNE KİTAP

Projeye katılan öğrencilerimiz proje süresince SCRATCH ile ilgili yaptıkları çalışmaları konularına bölerek online kitaplarını oluşturdu.Book titled 'ADIM ADIM SCRATCHE-KİTAP'


 

İNTERNET GÜVENLİĞİ E-KİTAP ÇALIŞMAMIZ

Velilerimiz için hazırladığımız internet güvenliği ebook çalışmamız.


YAYGINLAŞTIRMA FAALİYETLERİMİZ

WEB SİTESİ INSTAGRAM TWITTER YOUTUBE FACEBOOK

 


PAYAS YUNUS EMRE ORTAOKULU SANAL SERGİSİ


DİJİTAL OKUL PANOMUZ


EBA İÇERİKLERİMİZ


WEBİNARLARIMIZ

Proje başlangıcından bitişine kadar proje ortaklarımızla ve öğrencilerimizle her hafta o haftanın konusunu içeren içerikler hakkında bilgilendirme webinarlarımızı gerçekleştirdik. [caption id="attachment_1267" align="aligncenter" width="600"] Webinarlarımız[/caption]


ÖĞRENCİLERİMİZİN KATILIM SERTİFİKALARI

KAPANIŞ WEBİNARIMIZ

5 Mayıs 2021 de genel değerlendirmelerimizi sunduğumuz kapanış toplantımızı yaptık. Proje ekip üyeleri ve sevgili öğrencilerimiz Teşekkürler

SON TEST UYGULAMASI

Öğrencilerimiz Projemizin Son Test Formunu Doldurdular

ÖĞRENCİLERİMİZİN PROJEMİZİ DEĞERLENDİRMESİ

  • Öğrencilerimizin Projemiz Hakkındaki Görüşleri

Tartışmak

Sevgili Öğrencilerimiz Projemiz Hakkındaki Değerli Görüşlerinizi Ve Bu Projenin Size Kattıkları Konusundaki Değerlendirmelerinizi Bu Başlık Altına Yazar Mısınız?

 
 
 

 

     

ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRMELERİMİZ

Leyla DURAKCI - PAYAS YUNUS EMRE ORTAOKULU Daha önce eğitimlerini almama rağmen bir türlü cesaret edemediğim e-twinning projesine "Adım Adım Scratch" projesi ve değerli öğretmen arkadaşlarımla katılmış olmaktan dolayı çok mutluyum. Bu proje ile öğrencilerimiz iş birliği ve paylaşım içerisinde blok tabanlı kodlama ve web 2.0 araçlarını eğlenerek öğrenme fırsatı yakaladılar. Velilerimizden ve öğrencilerimizin heyecanı ve coşkusu ile bize gelen dönütler projemizin onlar için de ne denli faydalı olduğunun en açık göstergesidir. Bu ekip ile bu projeyi katılmak benim için çok büyük bir tecrübe oldu. Sadece kendi alanımda değil web 2.0 araçları konusunda inanılmaz bir deneyim yaşadım. Tüm öğretmenlerimizin azmi, uyumu ortak çalışmalarımızda iletişim ve işbirliğini destekledi. Öğrencilerimiz de büyük bir heyecan ve coşkuyla projede çok aktif oldular. Bu projeyle e-twinning ile tanışan öğrencilerimiz ve velilerimiz e-Twinning'in platformunun paylaşmak ve işbirliği temelinde şekillendiğini eğlenerek öğrenmenin de mümkün olduğunu fark ettiler. Tüm çalışma arkadaşlarıma, velilerime ve sevgili öğrencilerime teşekkür ediyorum.

İlknur ARAÇ/ÇANKIRI YUNUS EMRE ORTAOKULU "Adım Adım Scratch" projesi ile öğrencilerimize blok kodlama ve web 2.0 araçları ile ilgili farkındalık sağlandı, işbirliği ve paylaşmayı amaç haline getirildi. Bu projede yer almaktan mutluluk duydum. Öğrencilerimiz bu süreçte eğlenerek, öğrendiler. Velilerimizden ve öğrencilerimizden gelen dönütler bu konuda bizleri daha da heyecanlandırdı. İlk defa bir e-Twinning projesinde yer almama rağmen proje ortaklarımızla birlikte çok büyük tecrübe edindik. Tüm öğretmenlerimizle ortak paydada buluşmak birlikte aynı amaç i.in çalışmak, iletişim ve işbirliği çok güzel uygulandı. Öğrencilerimiz de aynı şekilde projede çok aktif oldular. Bu projede etwinnin ile ilk kez tanışan öğrencilerimiz velilerimiz e-Twinning'in paylaşmak olduğunu, işbirliği olduğunu eğlenerek öğrenmek olduğunu çok daha iyi anladılar ve öğrencilerimin yeniden aynı projelere dahil olmak istediğini duymak gurur verici oldu. Bu projede çalışmaktan ve proje ortağı arkadaşlarla tanışmaktan onur duydum. Tüm çalışma arkadaşlarıma, velilerime ve sevgili öğrencilerime teşekkür ediyorum.

Şerife BIYIKLI/MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU eTwinning paylaşmaktır diyerek başladığım bu proje süreci bana ülkemizin 10 farklı ilinden yeni insanlar ve öğrenciler tanımamı sağladı. Projemiz benim branşımla doğrudan ilgili olduğu için alanımda ve web2.0 araçlarının kullanımı konusunda yeni bilgiler edinerek kendimi geliştirdim. Ayrıca projenin kuruculuğunu üstlenerek bir eTwinning projesinin yürütülmesi konusunda da büyük bir tecrübe sahibi oldum. Proje süresince ortaklarımızla yaptığımız işbirlikçi çalışmalarla ve eğlenceli etkinlikler ile birlikte çalışmanın gücüne inancım pekişti. Projemizin hedefine ulaştığını, öğrencilerimin kodlama dediğimiz yazılım alanında büyük bir farkındalık kazandıklarını gözlemledim. Yine hedeflerimiz arasında yer alan problem çözme becerilerini geliştirecek, teknolojiyi üretmek için kullanacakları birçok araç da öğrendiler. Proje ortaklarıma, sevgili öğrencilerime ve tabi ki öğrencilerin çalışmalarını destekleyen değerli velilerime çok teşekkür ederim.

Mustafa DEMİREL / Erdem Bayazıt Ortaokulu Öğrencilerimize kodlama ve web 2.0 araçları ile ilgili farkındalık sağladığımız, işbirliği ve paylaşmayı amaç haline getirdiğimiz bu projede yer almaktan mutluluk duydum. Öğrencilerimiz bu süreçte hem eğlendi hem öğrendi. Veli ve öğrenci dönütleri bu konuda bizleri daha da heyecanlandırdı. İlk defa bir e-Twinning projesinde yer almama rağmen çok büyük tecrübe edindim. Tüm öğretmenlerle iletişimimiz ve işbirliğimiz çok sağlam adımlarla atıldı ve aynı şekilde öğrencilerimiz projede çok aktif oldular. Bu projede öğrencilerimiz velilerimiz e-Twinning'in paylaşmak olduğunu, işbirliği olduğunu eğlenerek öğrenmek olduğunu çok daha iyi anladılar ve öğrencilerimin yeniden aynı projelere dahil olmak istediğini duymak gurur verici oldu. Proje ortaklarımızla çalışmak ve tanışmaktan mutluluk duydum. Tüm ekibime, velilerime ve ortaklarıma teşekkür ediyorum.

Buket İSTEKLİ-Ahmet Sarı Ortaokulu Projemiz 2. dönem başlamasına rağmen dolu dolu geçti. Öğrencilerimizle her hafta canlı toplantı yaparak hem Scratch hem de web2 araçlarını tanıttık. Eğlenceli, eğitici ve pandemi döneminde hem bizleri hem de öğrencileri destekleyici bir proje geçirdik. Öğretmen olarak çok yoğun tempomuz vardı. Buna rağmen yeni şeyler öğrenmek ve öğretmek, çabalarımızın karşılığını aldığımızı görmek bütün bunlara değdiğini hissettirdi. İçime sinen bir proje oldu. Proje ekibimiz iletişimi yüksek, yardımsever, paylaşımcı bir ekip olduğu için ayrıca zevk aldığım bir proje oldu. Tüm öğrencilerimize, tüm velilerimize, tüm öğretmen arkadaşlarıma ve yardımını, desteğini esirgemeyen bütün herkese teşekkür ederim.

Tuğba AZİZ/Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu Ortaklığını yaptığımız projemize öğrencilerim ile katılım sağlamak, "Değişen Dünyada biz de varız ve değişime açığız " sloganıyla günümüz çağına ayak uydurmakta fazlaca katkı sağladı. Bu süreçte teknolojinin faydalarından sağlanmanın yanı sıra ,yapılan toplantılar ile yeni ilişkiler kurmak projenin bize en büyük getirilerinden oldu. Bu süreç içerisinde web 2.0 araçları ile öğrencilerime farklı materyalleri rahatlıkla üretebileceğimi gördüm. İlk kez bu kadar aktif olduğum proje ile e-twinning işleyişi hakkında gerekli bilgi birikimine sahip oldum. Yani süreç içerisinde öğrencilere öğretirken aynı zamanda öğrenen tarafta oldum diyebilirim. Öğretmenler ile yaptığımız toplantılarda bilgi alışverişiyle iyi bir ekip kurduk. Öğrenciler ile yapılan toplantılarda ise öğrencilerin ne kadar eğlendiklerine şahit olduk. Ayrıca yaptığımız yaygınlaştırma faaliyetleri ile çevremizdeki insanların da bu bilgilerden faydalanmasına vesile olduk. Öğrenciler verilen görevleri başarı ile tamamladılar ve beklentimin çok üstünde ürünler ortaya çıkardılar. Bu süreçte aslında öğrencilerin ne kadar teknolojiye yatkın ve yetenekli olduklarını görme fırsatı yakaladım. Bu projeye emek veren tüm arkadaşlarıma, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkürlerimi iletiyorum  

HATİCE KOÇPINAR/ MEHMET ZAFER ÇAĞLAYAN ORTAOKULU Bu proje ile e-twinning ailesine katılmış oldum. Benim için heyecanlı ve öğretici bir proje oldu. "Adım Adım Scratch" kısaca iki basamakta değerlendirmek istiyorum. Öncelikle scratch ile blok tabanlı kodlama neler yapabileceğimizi keşfettik. Teknolojinin içinde olduğumuz şu dönemde öğrencilerimize de farkındalık kazandırmış olduk. Web 2.0 araçları ile teknolojinin doğru kullanımını ve bunlarla neler yapılabileceği ile bilgi edindik. Öğrencilerim teknoloji ile ilgili sadece telefon ile oyun oynamayı biliyorlardı diyebilirim. Ama şuan onlar bu proje ile zihinlerine de yeni şemalar açtılar ve teknolojiye daha geniş açı ile bakabiliyorlar. Birçok şey öğrendim ve öğrencilerime öğretirken çok mutlu oldum. Projedeki ekip arkadaşlarıma, öğrencilerime ve bu süreçte öğrencilere okuldaki bilgisayarları kullanma izni veren idarecilerime teşekkür ediyorum...

Hatice Oral/Cumhuriyet Ortaokulu İlk defa katıldığım bu etwinning projesi benim tahmin edemediğim ölçüde katkı sağladı. bir çok web 2.0 aracını öğrencilerimle beraber ben de öğrendim kodlamayla ilgili temel bilgileri edindik. Tüm bu kazanımları edinirken öğrencilerim de ben de çok keyif aldık. öğrencilerimin gelişimini gördükçe böyle bir çalışma içinde yer almaktan gurur duydum. Bilişim ve teknoloji artık hayatımızın merkezinde bizle bu gelişimden uzak yaşarsak çok geride kalırız diyerek çıktığım yolda proje ortakları öğretmen ve öğrencilerle tanışmanın iletişim halinde olarak beraber emeğimizi ortaya koymanın ve başarılı sonuçlar almanın mutluluğunu yaşadım. Öğrenci velilerim ayrıca teşekkür ettiler ki çocuklarını yeni çağa sağlam bir donanımla hazırlamaya katkıda bulunduğum için. Bu çok mutluluk verici teknolojiden farklı ve faydalı bir alanda faydalanmalarına destek sağlamış oldum. Bu yolda kurucu ortaklarımızın ve tüm ortak okullarımız her zaman iletişim ve yardımlaşma halinde olarak çok güzel ürünler ortaya koyduk. Sonuç olarak bu projede yer almaktan çok mutlu oldum.

Pınar YILDIZ KAZANCI/MEHMET GÖLHAN ORTAOKULU İlk defa e-twinning projesinde yer aldım. Süreç hem benim için hem de öğrencilerim için gayet verimli geçti. Kendi alanıma yakın bir projede yer alıp kendimi daha fazla geliştirmeyi amaçlıyordum ve amacım da tam olarak yerine geldi. Proje ortağı olan öğretmen arkadaşlarımın olumlu iletişimi sayesinde her aşamayı zorlanmadan yerine getirebildik. Bu proje bana en çok mesleğime duyduğum heyecanımı tetikledi. Bir kere e-twinning platformunda proje yapmanın tadını alan bırakamazmış deniliyor, gerçekten de eksiklerimi gördüm ve sonraki projelerde daha iyi neler yapabilirim onları düşünmeye başladım. Bu projenin bana kattığı en önemli kazanım da öğrendiğim her yeni bilgiyi hemen öğrencilerime uygulayabilmem oldu. Farklı bir bakış açısı geliştirmeme imkan sağladı. Gönüllü öğrencilerim ile dahil olduğumuz projede onların gelişimleri beni çok mutlu etti. Blok tabanlı kodlama ile kendilerinin tasarladıkları oyun parçalarından, Web 2.0 araçlarının kullanımından ve kendilerinin yaptıkları tasarımlardan aldıkları hazları birlikte gözlemledik. Emeği geçen öğretmen arkadaşlarıma, öğrencilerimize ve desteğini hiç esirgemeyen velilerimize teşekkür ederiz.

Esranur UĞURLU- Raif Azak İHO Bu proje benim ilk e twinning projem. Scratch ile kod yazmak bir süredir bir zevkti zaten benim için, ilgi duyan öğrencilerimi kendi çapımda bireysel çabamla geliştirmeye çalışıyordum. Ancak bu çabam projeyle, alanda profesyonel öğretmen arkadaşlarımızın desteğiyle başka bir boyut kazandı. Öğrencilerim kodlayarak ürünler ortaya çıkarmaktan çok zevk aldılar ve onların bu mutluluğu, heyecanı beni mutlu etti. Salgın döneminde uzaktan eğitimle gördük ki artık bilişim teknolojileri daha fazla hayatımızda. Öğrencilerimiz bu projeyle web 2.0 araçlarını kullanarak, scratchta kodlar yazarak, algoritma oluşturarak, problem çözme yetilerini geliştirerek, tasarımlar yaparak, işbirliğiyle çalışarak değişen dünyaya birer pencere araladılar. Ben proje tabanlı öğrenme ve işbirliğini bu kadar büyük bir grupla daha önce uygulamamıştım. Koordineli ve planlı çalışmanın büyük kolaylık sağladığını gördüm. Projemiz sonlanırken amaçlarımıza ulaşmış olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Tabi projenin bize kattıkları sadece mesleki açıdan değil. Süreçte yeni insanlar, yeni kültürler tanımak beni memnun etti. Katkı sağlayan tüm öğretmen arkadaşlarımıza, velilerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederim.

 

Velilerimizin Proje Değerlendirmesi

 

Padlet ile yapıldı      


Anketlerimiz-Analizlerimiz

Padlet ile yapıldı